• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 22 دی 1399
کد مطلب : 121591
+
-

روی خط دیپلماسی/  شرط ایران برای اجرای کامل برجام

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه‌ غرب باید بداند که حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و اگر فشاری به مردم ایران وارد کرد، باید خود را آماده پرداختن هزینه متناسب با آن کند. برجام برای ما توافقنامه‌ای مقدس نیست بلکه با شروطی مورد پذیرش جمهوری اسلامی قرار گرفته تا تحریم‌ها را رفع کند، لذا بازگشت آمریکا به برجام برای ما اهمیتی ندارد بلکه برای ما فقط و فقط رفع عملی و قابل لمس تحریم‌ها موضوعیت دارد. 

  با ایران گفت‌وگو کنید
نخست‌وزیر پیشین قطر خواستار گفت‌وگوی کشورهای عربی با ایران شد.
حمد بن جاسم در توییتر نوشت: پس از پایان تنش‌ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) و رسیدن دولت جدید به کاخ سفید، این فرصت را می‌بینیم که گفت‌وگوی مذکور انجام شود، نصیحت می‌کنم که فرصت را غنیمت بشمارید و روی تنش موجود میان ایران و آمریکا به‌خصوص بعد از روی کار آمدن دولت بایدن حساب باز نکنید.

  واکنش پمپئو به غنی‌سازی‌ 20درصدی
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درصورت لغو نشدن تحریم‌ها، واکنش نشان داد و این طرح را باج‌گیری هسته‌ای توصیف کرد.
وزیر امورخارجه آمریکا به ازسرگیری غنی‌سازی‌ 20درصد اورانیوم در ایران اشاره و تأکید کرد که جمهوری اسلامی نباید در هیچ سطحی غنی‌سازی‌ داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید